19. října 2016

Vozy připravené Scuderií Praha získaly první a třetí místo v prvním 24 hodinovém závodě v České republice
Scuderia Praha dominovala historicky prvnímu závodu na 24 hodin v České republice
 
Závěrečný závod šampionátu 24H Series přinesl triumf červených vozů Ferrari, pod kterými je podepsána Scuderia Praha. Posádka Jiří Písařík, Josef Král, Peter Kox a Tom Onslow-Cole vyhrála závod absolutně a postarala se o první vítězství modelu 488 ve čtyřiadvacetihodinovém závodě na světě. Lubomír Jakubík, Dušan Palcr, Luis Scarpaccio, Matteo Cressoni a Gregor Zsigó vyhráli s 458 Challenge třídu SP2 a obsadili skvělé třetí místo absolutně.

Brněnský okruh byl v půli října svědkem velké české premiéry, poprvé se na našem území odjel automobilový závod na 24 hodin. Šlo o závěrečný, šestý, podnik šampionátu 24H Series, který čítá závody v Dubaji, Mugellu, Zandvoortu, Le Castellet a Barceloně. Ve startovním poli byly hned dva vozy připravené českým týmem, první start v této sérii čekal na 488GT3, pod hlavičkou RPD Racing byl připraven upravený Ferrari 458 Challenge. Mezi soupeře patřily vozy zvučných značek jako Lamborghini, Mercedes, Porsche, KTM a další.

Za chladného počasí čekalo na všechny aktéry náročných 24 hodin. Páteční kvalifikace rozhodla o tom, že díky Josefu královi bude gétéčko startovat z první řady, Cressoni dostal Challenge do řady druhé. Hned po startu svedl Kox krásný souboj se zeleným Lamborghini, ze kterého vyšel vítězně, a startovní číslo 11 šlo do vedení. V prvních hodinách závodu byl o první příčku tuhý boj, postupně se ale projevila převaha českého týmu, který od čtvrtiny závodu držel otěže pevně ve svých rukou. Kvarteto Písařík, Král, Kox a Onslow-Cole, pro kterého to byl první závod s týmem, navyšoval náskok s každou hodinou. Vůz navíc šlapal jako hodinky, zatímco řadě soupeřů se nevyhnuly technické problémy a v cíli tak měla posádka s číslem 11 obří náskok 38 kol. Výsledných 646 kol znamená 3490 kilometrů.
Velmi úspěšně si také počínala česko-slovensko-italská posádka ve Ferrari Challenge, bezchybná jízda vynášela vůz s číslem 444 stále výš a výš v průběžném pořadí, když si zároveň vybojoval i vedení ve třídě SP2. Pár minut před koncem přišel jediný problém v podobě prasklého zavěšení pravého předního kola, ale díky vybudovanému náskoku nebyl konečný výsledek v ohrožení.
 
Jiří Písařík: „Vyhrát jakýkoliv čtyřiadvacetihodinový závod je fantastické a doma je to ještě sladší. Letošní sezóna nebyla jednoduchá, ale tady nám vše vyšlo dokonale. 488GT3 je fantastický vůz, tým ho na závod super nastavil a jelo se mi s ním skvěle. Perfektní práci odvedli i týmoví kolegové, kteří podali bezchybný výkon.“
 
Josef Král: „Jsem hodně šťastný, že se nám Brno takto vydařilo. Auto fungovalo perfektně, v závodě jsem mohl jet i rychlejší časy, ale prioritou bylo bezpečně dojet do cíle. Jízdu i atmosféru jsem si užíval, svět vytrvalostních závodů má své kouzlo, navíc jsem po dlouhé době závodil na domácí trati.“
 
Peter Kox: „Vítězství jsme si zasloužili, letos jsme k němu měli hodně krát blízko a nedopadlo to. Pro mě to byla první větší zkušenost s novým vozem, měl jsem zkušenost jen z testu v Le Castellet, takže jsem si v průběhu víkendu na něj zvykal. Jsem moc rád, že jsem mohl přispět k tomuto úspěchu.“
 
Tom Onslow-Cole: „Bylo to úžasné. Na startu bylo o něco méně aut než je v 24h series obvyklé, takže v závodu jsme měli volnější trať. Měl jsem šanci kolo za kolem jet s Ferrari 488GT3 na limitu a nikdy na ty chvíle nezapomenu. Byla to má premiéra s Ferrari, poprvé jsem závodil s GT3 s motorem uprostřed, ale myslím, že teď si to můžu úspěšně odškrtnout v životopisu. Jiří, Josef a Peter byli skvělí týmoví kolegové, odjeli výborné stinty. Vzájemně jsme na sebe tlačili, ale také se podporovali, bylo to správně vyvážené a vítězství je výsledkem skvělé týmové práce. Výborně si vedl celý tým Scuderia Praha, zastávky v boxech probíhaly hladce, nikdy se nic nepromeškalo a auto jelo bez chybičky. Začínám se učit česky a snad budu příští rok zase s týmem.“
 
Lubomír Jakubík: „Je to něco neuvěřitelného, v takovýto výsledek jsme nikdy nedoufali. Auto drželo fantasticky, neudělali jsme jedinou chybičku. Krátce před cílem jsem měl šok, když nalomilo zavěšení pravého kola, naštěstí jsme měli dost velký náskok.“
 
Dušan Palcr: „Závod jsem si strašně užíval. Brno mám rád, cítím se tu doma a auto fungovalo perfektně, navíc jsem měl skvělé týmové kolegy. Moc mě těší, že jsem všechny mé stinty odjel vyrovnaně a bez chyb, je to jiný styl závodění než ve sprintech Ferrari Challlenge.“
 
Luis Scarpaccio: „Byl to můj první závod s Ferrari 458 Challenge a hodně mě bavil. Na startu jsem byl opatrnější, potom jsem se už uvolnil a sám jsem byl překvapený, jak jsem byl rychlý. V poslední době jsem na závody neměl moc času, ale o to větší mám radost.“
 
Gregor Zsigo: „Jsem šťastný, poprvé jsem jel tak dlouhý závod včetně jízdy v noci. Je to jiné, než když jedete sami za sebe, nechcete to kolegům pokazit. Důležité bylo chytit rytmus a jet konstantním tempem.“
 
Matteo Cressoni: „Nádherný výsledek, rád jsem týmovým kolegům pomohl. S některými spolupracuji už dlouhé roky, o to více mě těší, když vidím, jak se neustále zlepšují a bravurně zvládli i takto náročný závod na 24 hodin.“
 
Ivo Horn, šéf týmu: „Před každou čtyřiadvacítkou si přejete hladký závod, ale je to tak náročné, že se to málokdy podaří. V Brně se nám vše sešlo, technika šlapala jako hodinky, všichni jezdci jeli perfektně, jenom nám zatrnulo těsně před koncem, když se zlomilo uchycení předního kola na Challengi. Když vezmeme v úvahu, že jde o vůz na sprinty, tak se držel báječně a tým odvedl skvělou práci na úpravách pro vytrvalost. Jsme taky hrdí, že jsme se postarali o první vítězství modelu 488 ve vytrvalostním závodě na 24 hodin, všichni jezdci jeli naprosto fantasticky. Jirka s Peterem jsou v týmu jako doma, Pepa letos ukázal svůj obrovský talent a rychle do týmu zapadnul. I první spolupráce s Tomem byla příjemná, je vidět, že zná svět vytrvalostních závodů dokonale.“
 
 
Foto 0 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6
Zobrazit další fotky
Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11

Kontaktujte nás