23. února 2021
První A6G 2000 ze série vozů A6 vzniklo přesně před 70 lety
Modena, 23. února 2021 – Při plánování své budoucnosti vychází Maserati ze svých kořenů: z hodnot, jako je výjimečnost, jedinečný design a 100% italská DNA, které se i dnes odráží ve vozech značících začátek zcela nové éry značky. V tomto duchu oslavuje Maserati 70. výročí vozu A6G 2000.
První A6G 2000 ze série vozů A6 totiž vznikl přesně před 70 lety, tedy v únoru 1951. Značka Maserati vyráběla vozy série A6 v letech 1947 až 1956 a pojmenované byly na počest Alfieriho Maseratiho (odtud písmeno A v názvu). Číslo 6 označuje typ motoru (řadový šestiválec). Nový model nahradil sportovní vůz ze série A6 1500 a jeho jméno odkazuje na lité železo (neboli „ghisa“) klikové skříně („G“) a na zdvihový objem 2000 ccm.
Potřeba zvýšit výkon v reakci na obecný trend na italském trhu, který vyžadoval výkonnější vozy – mimo jiné i v důsledku zlepšující se ekonomické situace země – vedla značku Maserati k proměně dvoulitrového motoru A6GCS a plnému využití potenciálu podvozku A6.
Zvýšení zdvihového objemu motoru v porovnání s předchozím modelem A6 bylo dosaženo díky precizní konstruktérské práci na vrtání a zdvihu řadového šestiválcového motoru. Vylepšený motor se zdvihovým objemem 1954,3 ccm dosahoval v závislosti na konečném nastavení výkonu 90 až 100 koní, což umožnilo rychlost až 180 km/h a jasně dokazovalo kvalitu a sportovní duši vozů Maserati.
Výstava Turin Motor Show v roce 1950 poskytla scénu pro působivé uvedení vozu A6G 2000 na trh a značka Maserati ho zde prezentovala ve dvou verzích: 4sedadlovém 2dveřovém sedanu v designu Pininfarina a v kabrioletu od designéra Pietra Frua.
V letech 1950 až 1951 bylo vyrobeno šestnáct těchto vozů – devět s karosérií Pininfarina a pět kabrioletů a kupé od Pietra Frua. Alfredo Vignale vyrobil pouze jediný vůz, dvoutunové kupé A6G 2000 s jeho typickými sportovními stylistickými prvky.
Pohon na zadní kola, převodovka se čtyřmi stupni a zpátečkou a jednoduchá třecí spojka doplnily vlastnosti nového vozu A6G 2000, k nimž patří i nezávislá přední náprava a zadní náprava s pevnou osou a listovými pružinami. Hydraulické bubnové brzdy na všech čtyřech kolech a ocelová nebo paprsková kola doplňovaly pečlivé řemeslné provedení a technologické inovace, které z tohoto vozu určeného jen pro několik vyvolených udělalo ikonu motoristické scény tehdejší doby.
Jedinečnost, sportovní duch a italské konstruktérská dovednost jsou středobodem DNA značky Maserati, a i dnes je můžeme pozorovat v nových modelech se špičkovými technologickými řešeními, které budou charakterizovat nadcházející léta. Přestože je značka Maserati v základu inovativní, při plánování své budoucnosti vychází z odkazu své minulosti.
První A6G 2000 ze série vozů A6 totiž vznikl přesně před 70 lety, tedy v únoru 1951. Značka Maserati vyráběla vozy série A6 v letech 1947 až 1956 a pojmenované byly na počest Alfieriho Maseratiho (odtud písmeno A v názvu). Číslo 6 označuje typ motoru (řadový šestiválec). Nový model nahradil sportovní vůz ze série A6 1500 a jeho jméno odkazuje na lité železo (neboli „ghisa“) klikové skříně („G“) a na zdvihový objem 2000 ccm.
Potřeba zvýšit výkon v reakci na obecný trend na italském trhu, který vyžadoval výkonnější vozy – mimo jiné i v důsledku zlepšující se ekonomické situace země – vedla značku Maserati k proměně dvoulitrového motoru A6GCS a plnému využití potenciálu podvozku A6.
Zvýšení zdvihového objemu motoru v porovnání s předchozím modelem A6 bylo dosaženo díky precizní konstruktérské práci na vrtání a zdvihu řadového šestiválcového motoru. Vylepšený motor se zdvihovým objemem 1954,3 ccm dosahoval v závislosti na konečném nastavení výkonu 90 až 100 koní, což umožnilo rychlost až 180 km/h a jasně dokazovalo kvalitu a sportovní duši vozů Maserati.
Výstava Turin Motor Show v roce 1950 poskytla scénu pro působivé uvedení vozu A6G 2000 na trh a značka Maserati ho zde prezentovala ve dvou verzích: 4sedadlovém 2dveřovém sedanu v designu Pininfarina a v kabrioletu od designéra Pietra Frua.
V letech 1950 až 1951 bylo vyrobeno šestnáct těchto vozů – devět s karosérií Pininfarina a pět kabrioletů a kupé od Pietra Frua. Alfredo Vignale vyrobil pouze jediný vůz, dvoutunové kupé A6G 2000 s jeho typickými sportovními stylistickými prvky.
Pohon na zadní kola, převodovka se čtyřmi stupni a zpátečkou a jednoduchá třecí spojka doplnily vlastnosti nového vozu A6G 2000, k nimž patří i nezávislá přední náprava a zadní náprava s pevnou osou a listovými pružinami. Hydraulické bubnové brzdy na všech čtyřech kolech a ocelová nebo paprsková kola doplňovaly pečlivé řemeslné provedení a technologické inovace, které z tohoto vozu určeného jen pro několik vyvolených udělalo ikonu motoristické scény tehdejší doby.
Jedinečnost, sportovní duch a italské konstruktérská dovednost jsou středobodem DNA značky Maserati, a i dnes je můžeme pozorovat v nových modelech se špičkovými technologickými řešeními, které budou charakterizovat nadcházející léta. Přestože je značka Maserati v základu inovativní, při plánování své budoucnosti vychází z odkazu své minulosti.