1. července 2024

Maximilian Günther z týmu Maserati MSG Racing si v Portlandu polepšil o 13 pozic a skončil osmý.

Závod v číslech

Maximilian Günther

Třetí volný trénink // P19

Kvalifikace // P21 [1:10.005, skupina A]

Závod // P8

Získané pozice // +13

Nejrychlejší kolo // 1:11.648

Umístění v šampionátu // P8 [73 bodů]

 

Jehan Daruvala

Třetí volný trénink // P20

Kvalifikace // P9 [1:09.758, skupina A]

Závod // P12

Získané pozice // -3

Nejrychlejší kolo // 1:11.501

Umístění v šampionátu // P20 [8 bodů]

Maserati MSG Racing

Šampionát // P8 [81 bodů]

Maximilian Günther z týmu Maserati MSG Racing předvedl na Portland E-Prix 2024 působivou jízdu, získal 13 pozic a v těžkém závodě v Oregonu skončil osmý.

Poté, co v sobotu čelil náročnému prvnímu závodu, se 26letý Günther po počátečních problémech s tempem v tréninku a kvalifikaci v neděli výrazně zvedl.

Max zahájil své úsilí ze skupiny A, ale zařadil se na konec startovního roštu na 21. místo, zatímco jeho týmový kolega Jehan Daruvala se kvalifikoval jako devátý, když mu v soubojích chybělo pouhých 0,003 sekundy.

Na začátku závodu se oba jezdci rozhodli držet pozici, než se strategicky stáhli zpět do pole, aby ušetřili energii, kterou by mohli využít v pozdější fázi.

S energetickým posunem oproti svým nejbližším soupeřům toho pak Max a Jehan využili ve svůj prospěch a začali se zuřivě prodírat skupinou.

Když se bitva před nimi začala rozhořívat, Max se v 15. kole dostal do první desítky, když předjel Edoarda Mortaru, a v boji o osmé místo se pustil do několikakolové bitvy se Sachou Fenestrazem a Normanem Natem.

Poté, co oba předjel, byl Max bohužel vytlačen Lucasem di Grassim a propadl se na 10. místo, než špatně načasovaný Safety Car, způsobený úlomky na trati, v 18. kole závod neutralizoval.

Tato pauza snížila cíle pro úsporu energie v celém závodním poli a v důsledku toho minimalizovala dřívější strategickou výhodu Maxe a Jehana, přestože dvojice pokračovala v boji.

Když se Max podruhé zbavil Fenestraza, zařadil se na deváté místo a v posledním kole předjel Di Grassiho, aby si u vlajky vyjel osmé místo, zatímco Jehan Brazilce rovněž předjel a skončil dvanáctý.

Desátá sezóna mistrovství světa FIA Formule E bude pokračovat 20. a 21. července 2024 v Londýně ve Velké Británii, kde se kampaň uzavře a bude korunován šampion.

Jejich slovy

Maximilian Günther, jezdec, Maserati MSG Racing

"Tento víkend byl pro nás velmi náročný, takže návrat do první desítky po startu z poslední řady startovního roštu je úspěch. Myslím, že nebýt Safety Caru, mohlo být možné ještě více, ale i tak jsem velmi spokojený. Není pochyb o tom, že tento víkend byl náročný a nad naším výkonem stále zůstává několik otazníků. Čas mezi dneškem a Londýnem využijeme k tomu, abychom si je vyjasnili, ale můžeme být spokojeni. V porovnání s tím, kde jsme byli loni, jsme na autě provedli několik dobrých změn a uliční okruhy nám vyhovují, takže Londýn by měl našemu vozu vyhovovat."

Jehan Daruvala, jezdec, Maserati MSG Racing

"Dnešní závod se nevydařil podle mých představ. Po dobrém výkonu v kvalifikaci jsem se snažil na startu ušetřit co nejvíce energie, ale načasování Safety Caru snížilo všem ostatním energetické cíle, což znamenalo, že jsem nemohl plně využít vlastní výhodu. Nyní se soustředíme na Londýn, abychom co nejlépe využili zbývající příležitosti k zisku bodů - doufám, že sezónu zakončíme na vysoké úrovni."

Cyril Blais, zástupce šéfa týmu Maserati MSG Racing

"Tým dnes prožívá smíšené pocity. Vzhledem k tomu, že Max startoval zezadu, byl to vždycky obtížný závod, ale rozhodli jsme se pro agresivní strategii. Na začátku jsme šetřili energii, což se nám vyplatilo, a pak jsme se začali prodírat skupinou. Safety Car bohužel vyjel v nejhorší možnou dobu, protože minimalizoval náš náskok, ale přesto Max dokázal dojet na osmém místě, což je po startu z 21. místa skvělý výsledek. S Jehanem, který startoval v první desítce, jsme si dělali velké naděje, že by mohl získat nějaké dobré body, a byla škoda, že jsme tam nemohli mít oba vozy. Z tohoto víkendu si odneseme pozitiva a klíčové poznatky, důkladně si je vyhodnotíme a zaměříme se na přípravu na Londýn, abychom se mohli ucházet o další body do šampionátu."

Giovanni Sgro, šéf Maserati Corse

"Samozřejmě to nebyl snadný závod. Celý víkend byl těžší, než se očekávalo. Víme, jak stresující mohou být víkendy se dvěma závody pro jezdce, kteří často nastupují do druhého závodu nevyspalí a bez energie. Přesto jsme díky velkolepému zotavení získali nějaké body a jsme připraveni na náročný finálový závod sezony v Londýně. Víkend byl opět užitečný pro sběr dat nejen s výhledem na další závod, ale také pro další zkoumání otázek přenosu technologií z okruhu na silnici s naší řadou Maserati Folgore."

Kontaktujte nás