29. července 2024

Po 16 závodech po celém světě skončila v neděli 21. července v Londýně 10. sezóna šampionátu Formule E. Maserati MSG Racing skončilo na osmém místě v hodnocení konstruktérů. Jezdci týmu Maximilian Günther, který v monackém týmu působí druhou sezónu, a Jehan Daruvala, letošní nováček, obsadili v hodnocení jezdců osmé, resp. jednadvacáté místo.

Sezona 2024 začala výborně pro tým Maserati MSG Racing, pro který Max Günther vybojoval vítězství v 5. kole, které se konalo v Tokiu, a hned poté se umístil na třetím místě na stupních vítězů v Misanu, domácím závodě týmu Maserati. V průběhu sezóny německý jezdec nasbíral také devět umístění v první desítce a po celou dobu šampionátu vytrvale bojoval o nejvyšší příčky.

Týmový kolega Jehan Daruvala, jediný letošní nováček na startovním roštu, získával závod od závodu větší jistotu, ve 2. kole v Misanu dosáhl svého prvního umístění v top 10 a v kvalifikaci i v každém kole si zajistil místo v boji o střed tabulky. 

Během 10. sezóny ABB FIA Formula E World Championship se tým Maserati MSG Racing musel vypořádat i s náročnějšími momenty, ale tým a jezdci nikdy neztratili ze zřetele svůj cíl a soustředění, mimo jiné díky vozu, který se v sezóně od začátku do konce vyrovnal konkurenci.

Maserati si v roce 2023 vybralo 100% elektrický seriál jako součást své závodní strategie, zaměřené na návrat značky do soutěží a udržení jejího silného dědictví ve světě motorsportu – trojzubec byl založen na závodní dráze a během své 110leté historie napsal slavné kapitoly v nejvyšších kategoriích a v nejikoničtějších závodech.

Jako značka silně oddaná výkonu se Maserati v nové éře elektrifikace rozhodlo stát se předním jménem v nejinovativnějších sériích současného motorsportu a vyniknout na několika frontách v mobilitě budoucnosti.

Účast v mistrovství světa Formule E je jedinečnou příležitostí, jak co nejlépe využít know-how a vývoj pokročilých technologií na trati, které lze později aplikovat do sériové výroby, zejména nyní, kdy má Maserati možnost nabídnout svým zákazníkům plně elektrické vozy s řadou Folgore.

Giovanni Sgro, šéf Maserati Corse: "Tato druhá sezóna byla plná vzrušení a my jsme se hodně naučili: nebyla nouze o pozitivní momenty a oslavy pódií v Tokiu a Misanu, stejně jako o ty náročnější, ale naše koncentrace nikdy neselhala. Náš premiérový rok byl zaměřen na to, abychom se co nejlépe sžili s novým kontextem pro Maserati a zapadli do něj: závodění se 100% elektrickými jednomístnými vozy. Desátá sezóna nám umožnila proniknout do podstaty seriálu, mimo jiné i tím, že naše čtení závodů bylo komplexnější. Letos jsme byli odhodláni vybojovat si místo mezi předními jmény v boji o nejvyšší příčky a o soupeření mezi nejlepšími týmy nebyla nikdy nouze. Jak naši jezdci, tak celý tým prokázali svou houževnatost a neustálé nasazení: Rád bych všem poděkoval za vše, co v této sezóně udělali. Formule E je pro Maserati i nadále zásadní platformou pro vývoj našich sériových vozů a zároveň udržuje při životě ohromnou vášeň značky pro svět závodů. Nyní je čas bilancovat a nabrat dech před příštím ročníkem."

Kontaktujte nás