17. února 2025

V ČÍSLECH

 

Jake Hughes

První volný trénink // P16

Druhý volný trénink // P2

Kvalifikace // P7 [1:16.352, čtvrtfinále duelů]

Závod // P5

Získané pozice // 2

Nejrychlejší kolo // 1:17.976

Umístění v šampionátu // P12 [11 bodů]

 

Stoffel Vandoorne

První volný trénink // P7

Druhý volný trénink // P11

Kvalifikace // P14 [1:17.736, P7 skupina B]

Závod // P10

Získané pozice // 4

Nejrychlejší kolo // 1:17.855

Umístění v šampionátu // P13 [8 bodů]

 

Maserati MSG Racing

Umístění v šampionátu // P7 [19 bodů]

 

V prvním závodě Formule E na okruhu Jeddah Corniche Circuit si Jake Hughes a Stoffel Vandoorne z týmu Maserati MSG Racing zajistili další dvojnásobné bodové umístění. Jake měl silnou kvalifikaci, která mu umožnila účast ve vyřazovacích soubojích, Stoffelovi se to těsně nepodařilo, když jednotliví jezdci startovali z P7, resp. z P14.  

V kvalifikaci se Jake i Stoffel vydali na trať ve skupině B a jak už to ve Formuli E bývá, rozdíl mezi postupem do duelů a vyřazením byl minimální. Stoffela dělily od Jakea - P7, respektive P2 ve skupině - pouhé tři desetiny sekundy, a tak mu bohužel uniklo místo v duelu.

Jake, který se poprvé v 11. sezóně představil v duelu týmu Maserati MSG Racing, se utkal s Paschalem Wehrleinem z Porsche. Drobná chyba stála Jakea šanci postoupit v duelu dál, Wehrlein ho porazil o devět desetin sekundy. Jeho čas byl třetím nejrychlejším z vyřazených ve čtvrtfinále, což mu zajistilo startovní pozici P7.

Na začátku závodu došlo k několika incidentům, které oba jezdci týmu Maserati MSG Racing zvládli. Jake a Stoffel měli silné starty a získávali pozice před krátkým obdobím Safety Caru, který byl nasazen k odstranění úlomků z trati. Jake se dostal na P5, Stoffel na P13, když se startovní pole shluklo a čekalo na lídra závodu, který je uvolní zpět k závodění pod zelenou vlajkou.

Poté se všechny oči obrátily k okénku Pit Boost, protože vozy se začaly přibližovat k požadované 60% energii pro aktivaci možnosti zajet do boxů. Jake byl jedním z prvních, kdo se rozhodl zastavit co nejdříve, aby optimalizoval svůj stroj a pokusil se eliminovat problémy s energií, které ho začaly trápit. Strategie se mu osvědčila, protože se mu podařilo získat zpět páté místo, zatímco pole procházelo povinnými zastávkami, a na chvíli se usadil na P2. Stoffel přijel na zastávku asi o tři kola později a vrátil se do závodu na P11.

Záměry Stoffela byly jasné: vrátit se na body. Pomocí dvou bloků čtyřminutového útočného režimu se udržel v boji s jezdci kolem sebe a dokázal si zajistit desáté místo a poslední nabízený bod před šachovnicovou vlajkou.

Jake se ocitl v mnohem intenzivnějším souboji s Taylorem Barnardem z McLarenu, když závodili kolo za kolem a Barnard ho chtěl sesadit z pátého místa. Předvedl monstrózní boj a s velkolepou grácií a vynalézavými obrannými manévry se ubránil hrozícím útokům. Nicméně energetická bitva, kterou Jake sváděl od poloviny závodu, a Barnard využívající toho, že je v Jakeově slipstreamu, aby šetřil energii, nakonec způsobily, že obrana praskla.

Závod zahrnoval mnoho poznatků pro tým Maserati MSG Racing, které si vezme do zítřejšího závodu, protože čtvrté kolo se jede na stejném okruhu Jeddah Corniche Circuit. Jediným rozdílem v zítřejším závodě je odstranění funkce Pit Boost, takže všichni budou o krok vpřed a konkurence bude stejně tvrdá jako kdykoli předtím. Tým Maserati MSG Racing, jehož cílem je dvojnásobná účast v soubojích, je připraven na závěr závodů v poušti přivézt týmu další body.

SLOVA TÝMU

Jake Hughes, jezdec Maserati MSG Racing: „První závod tady v Džiddě je za námi a celkově to byl dobrý den. P7 v kvalifikaci P5 v závodě, takže celkově silný výkon. Byl to velmi stresující závod, teď už se tomu můžu smát, ale v tu chvíli toho bylo hodně, co bylo třeba zvládnout. Je zřejmé, že to byl pro všechny první závod s Pit Boostem, který přinesl do závodu zcela nový prvek. Myslím, že jsme si ze závodu odnesli několik dobrých ponaučení, i já jsem dostal několik důležitých mentálních lekcí. Myslím, že jsem jel velmi dobře a auto bylo po celý závod silné, ale myslím, že právě pochopení toho, jak využívat energii v Pit Boostu, bude docela velkým bodem k diskusi. Vždycky chutná o něco sladčeji, když si domů odvezete dobré body, takže to byl opravdu dobrý den a už se těším na zítřek.“

Stoffel Vandoorne, jezdec týmu Maserati MSG Racing: „Byl to velmi rušný závod. Náš první s Pit Boostem, takže se máme z čeho učit, ale body s oběma vozy, což je pozitivum dnešního dne. Myslím, že všechny tyto informace si prostě musíme vzít k srdci. Bylo to tam docela náročné, zevnitř vozu bylo docela těžké pochopit, jak na tom kdo je se strategií. Bylo to rušné. Na některých místech jsme předjížděli, na některých místech nám to vraceli. Ale nakonec je P10 dobrý výsledek po trochu obtížném začátku závodu, takže body bereme a zítra se vrátíme silnější.“

Cyril Blais, šéf týmu Maserati MSG Racing: „Dva vozy na bodech - Jake P5, Stoff P10 - to je pro nás silný závod. Byl to náš první závod s Pit Boostem a přinesl spoustu vzrušení a mnoho různých strategií, jak jsme předpokládali. S Jakem jsme se rozhodli pro podřazení, což se nám docela povedlo. V jednu chvíli jsme byli na P2, ale on hospodařil s energií, kterou jsme nakonec přečerpali. Jsem nesmírně hrdý na tým a na tento výsledek. V závodě jsme se posunuli dopředu, ať startujeme kdekoli, vždycky získáváme pozice, což je přesně to, co chceme. Víme, že až se začneme kvalifikovat výše, budeme mít skvělou pozici, abychom mohli bojovat o nejvyšší příčky. Dnes to bylo od všech silné představení. Zítra nás čeká další závod, už bez Pit Boostu, takže se musíme pokusit jet ještě lépe!“

Maria Conti, šéf Maserati Corse:Jeddah je závod, na který jsme se těšili, protože je to první dvojzávod sezony s testem nováčků před závodním víkendem a zavedením Pit Boostu. Byli jsme velmi zvědaví, jak Pit Boost ovlivní závody. Naši jezdci předvedli skvělé dovednosti a odhodlání a podařilo se jim získat cenné pozice a body do pokračování šampionátu. Klíčem k dosažení výsledku byla týmová práce a nasazení všech členů týmu. Klíčovým aspektem je také neustálý přenos technologií ze závodních tratí do silničních vozů, což umožňuje neustále inovovat a zlepšovat naše výkony. Stejně jako zavedení systému Pit Boost v letošní sezóně; přidává další strategický a analytický prvek. Dnešní závod byl obrovskou lekcí, kterou je třeba přenést do naší řady Maserati Folgore. Těšíme se, že zítra budeme opět na startovním roštu, což slibuje další kolo plné vzrušení a příležitostí.“

Kontaktujte nás