21. února 2025

Nový supersportovní vůz s trojzubcem ve znaku je hlavním protagonistou exkluzivního zážitku z jízdy na silnici i na okruhu v jižním Španělsku.

Modena, 20. února 2025 - Po světové premiéře, která se odehrála 16. srpna na „The Quail“ během kalifornského Monterey Car Week, je Maserati GT2 Stradale konečně na silnici a připraveno k uvedení na trh v Evropě, a to od dubna.

Debut silniční verze modelu GT2, který Maserati vrátil na trať v šampionátu v této kategorii, byl pokřtěn v Andalusii jízdou věnovanou klíčovým zákazníkům z celého světa. Ti měli příležitost vyzkoušet odolnost vozu jak na silnicích mimo město, tak na okruhu, aby otestovali obě duše supersportovního vozu: závodní DNA a komfort typický pro vozy s trojzubcem ve znaku.

Z okouzlujícího města Marbella se trasa testovací jízdy vinula panoramatickými zatáčkami národního parku Sierra de las Nieves, aby dorazila na soukromý okruh Ascari nedaleko Rondy, perly Andalusie. Trať dlouhá 5 425 metrů, pojmenovaná po italském jezdci, mistru světa Formule 1, který závodil také s Maserati, připomíná ikonické dědictví značky.

Maserati se skutečně pyšní dlouhou a slavnou sportovní historií. Když značka zahájila práce na projektu MC20, který znamenal začátek nové éry trojzubce, rozhodla se ještě před tím vrátit na závodní dráhu. Výsledkem této filozofie a závodní DNA značky byl model Maserati GT2, který výrobce z Modeny dovedl zpět k závodnímu vítězství v evropském šampionátu Fanatec GT2.

Kategorie GT2 je ideální platformou pro představení sportovního dědictví značky Maserati, která splňuje přání zákaznických nadšenců - soukromých týmů a gentlemanských jezdců - v rámci projektu, který tvoří nedílnou součást strategie značky v oblasti motorsportu, jež ji má vrátit na stupně vítězů v soutěžích.

GT2 Stradale je vůz s kořeny na závodní dráze a homologací pro provoz na silnici, který dokáže spojit extrémní, vytříbené výkony závodního světa s možností nekompromisní jízdy v maximálním pohodlí.

Vůz, který dokáže spojit to nejlepší z modelů MC20 a GT2: maximální rychlost 324 km/h; maximální výkon mimořádného motoru V6 Nettuno byl zvýšen na 640 koní (471 kW), což je o 10 koní více než u modelu MC20; zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 2,8 s, což z něj činí nejhbitější vůz s pohonem zadních kol (RWD) ve své kategorii.

Pro exkluzivní zážitek z jízdy byl model GT2 Stradale vybaven různými barvami vytvořenými v rámci programu individualizace Fuoriserie. Jedna z boxových uliček na okruhu Ascari tak byla věnována světu individualizací, přičemž ta sousední vyprávěla příběh Maserati Corse s vystavením předchůdců GT2.

Santo Ficili, generální ředitel společnosti Maserati, poznamenal: „Ze silnice na okruh a zpět: přechod od závodního GT2 k jeho silniční verzi byl přirozeným krokem, který ztělesňuje výkonnost naší značky. Silniční premiérou tohoto vrcholného modelu našich supersportovních vozů jsme vytvořili dokonalou platformu pro zákazníky, který má velmi dobrou odezvu i v médiích. GT2 Stradale je stoprocentně vyroben v Modeně a představuje spojení dvou ikonických světů značky Maserati, světa elegance a závodního světa. Je výsledkem vášně, odhodlání a hrdosti všech žen a mužů v domě s trojzubcem.“

Výroba byla zahájena v prosinci loňského roku v historickém závodě na Viale Ciro Menotti v Modeně. Maserati GT2 Stradale je k dispozici pouze v 914 kusech, jak je uvedeno na specifickém štítku umístěném na středovém tunelu. Nápis „1 z 914“ je výslovným odkazem na rok 1914, kdy byla značka Maserati založena.

Foto 0 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6
Zobrazit další fotky
Foto 7 Foto 8 Foto 9

Kontaktujte nás